en salig blandning av garn o allt.

7 juli 2012

Semester................

 Denna lilla söta spaden hittade jag på
blomsterlandet.
 Ett gäng gamla nycklar hos Tulipa.

Hjärtat hade Sussis Cafe i Flattinge ska köpa
något till.
Vad skönt med semester rätt om det regnar.
Så länge man kan sitta på altanen o mysa.
Har suttit där nästan hela dan o virkat
var o köpte garn hos Irene i går kväll så jag
kunde börja. Så nu är bakstycket klart
o halva framstycket resten tar vi i morgon.
Var med Emelie i dag för hon skulle köpa stickor
o inte kunde väl jag låta bli att handla.
Tittade på en söt baby kofta i går så
garnet fick följa med mig hem i dag också.
Mattis o Madde har varit på Truck Meat hela dagen
de har haft tur med vädret i alla fall.
Nu står regnet som spö i backen här.
Min kusin fick ta bort sin älskade Molli
i går hon var sjuk hon blev 16 år Jack Russel.
Hon var en pigg o gosig liten vovve saknar
henne redan.
O ska se vad man ska hitta på i morgon alltid
finns det något att göra eller ta jag stolen
på altanen o en kanna kaffe.
Låter kanon bra det sista.
Ha en härlig söndag mina vänner.


5 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad ledsamt med vovven, men den har levt ett långt och bra liv kan jag tänka. Hoppas du får en rolig loppistur, ville följa med dig, men det är ju lite avstånd. Lycka till. Kram Mimmi

Änglarum sa...

Stämmer nog att djuren är människans bästa vän..ha en skön semester Beijan!i dag regnar det hos mig eller rättare sagt vräker ner..jobbar två veckor till sen SENESTER ;)kram Jessica

Änglarna finns sa...

Det sista..tycker jag låter mysigast!!!
Du har ju semester...så njut och ha det bra!!
Kram Annika

Inger Marie sa...

Hei min venn:)
Så godt med ferie:)
Jeg har en uke til..så er det min tur til feiere:)
Håper du får litt sol..og kos deg masse:))

Lilla Källängen sa...

Ja här regnar det också idag, riktigt altanväder...men det kan vara skönt det med :-)
Hoppas du får en fin dag i morgon oavsett väder...
Kram Anneli