en salig blandning av garn o allt.

13 mars 2012

O vilket härligt vår väder vi har.

Nu är jag jätte nöjd o glad. Idag kom garnet som jag
lyckades vinna hos Gun Pysselfarmor.
Ett härligt ullgarn i fuccia färger så jätte läckert.
Tusen Tusen Tack än en gång snälla Gun.
En liten tvål ask till men kanske inte passar våren till
men det struntar jag i för den är så söt. Och ett litet plåt hjärtan som blixten lyckades förstöra en gång till men ni ser ju lite. Nu är det vår ute så varmt o härligt väder fåglarna har fullständigt exploderat så mysigt. Yster skickade bild på tussilago innan i dag. Krokus o snödroppar har kommit här. I går var jag på återbesök hos läkaren o han tyckte det såg bra ut mina prover uton infektions provet men jag dras ju med en förkylning som inte behagar komma fram riktigt. Sen ville han ha fortsatt sjukskrivning på halvtid, men jag frågade om jag inte kunde få pröva 75 % ett tag o det gick han med på. I går fylld mannen år o jag klantade mig. Yster hade bakat tårta jag skulle bara köpa grädde o färska bär. Sen svarar jag henne att han inte är hemma i kväll. Då fryser hon tårtan så länge. Jag kommer hem o få veta att han är iväg på eftermiddan. Så det blev ingen tårta den får vi ta en annan dag i veckan i stället. Det ska vara jag till det. Nu ska jag in obeställa lite varor innan det är försent men vi hörs i morgon ta hand om er..............

8 kommentarer:

nattugglan sa...

grattis till dej o det fina garnet.. Va fina plåtburkar o hjärtan o allt möjligt va du har för skoj!.. oj skitt om det blommar hos er.. Här är det nog mycket snö ännu..Va kul att du tyckte om väskan.. jag har stickat den själv o tovat.. man kan säkert ha nå smått i den..för den är ju inte så himla stor.. hihi

Anita sa...

Hei på deg:) Nostalgiske fine ting, liker spesielt det hjertet! Ja, nå har vi veldig fint vårvær...bare å nyte ;) Anita

Pysselfarmor sa...

Huj vad posten var snabb!
;-))

ska bli spännande att se vad du gör av det ...

Änglarna finns sa...

Så skönt att det var bra..hos läkaren...och jag hoppas..att även dom andra proverna snart är bra!!!
Visst är det ljuvligt med dessa vårblommor!!!
Ha en fortsatt härlig kväll!!! Kram Annika

katha´s kortmakeri sa...

Härligt garn du vunnit färgen gör en glad och piggar upp-
Ha en fin kväll.
Kram Katha

Anette sa...

Halloj gumman ;)
Fin fint garn blir säkert nått fint av de .
Fin burk och hjärtat va gulligt.
Kul att du vill vara med i min utlottning självklart 3 lotter till dej ;)
Ha de så bäst och hoppas provet visar bra nästa gång.
Kramar Anette

Made by antiann sa...

Åh! Vann du hos Pysselfarmor. Så skoj! Så hiiimla fint garn. :)

Jag har kikat på rutorna på Stickskolan. Undra vilken man ska välja?! :) Så svåååårt! :)

Änglarum sa...

Hej! så söta små saker ;) härligt med vår i luften,underbart!!kram Jessica