en salig blandning av garn o allt.

8 dec. 2011

Vart tog snön vägen nu då.......

Tur man har folk runt sig som ställer upp
o hjälper mig. Så nu fick jag älgabullarna klara.
Med mycket kryddpeppar i mums.Här kommer några mini tröjor som jag hittade
mönstret på någons blogg (kommer inte ihåg)
Jätte roliga att göra o lätta.
Något nytt till att hänga i granen.
Galgen gjorde jag av piprensare.
Den röda kulan gjorde Jojo på pysselkvällen av filt.
Igår var det julfest i skolan o lika duktiga som
vanligt var barnen, man blir stolt.
Efter var det kaffe o goa skinkmackor o pepparkaka.
Sen en massa lotter av alla de slag.
Som vanligt handlade jag ju men jag
vann också en Acalea o 1 kg godis så vi var nöjda.
Idag trodde jag att både jag o hunden skulle lyfta
vi gick vår runda men fy vad det blåste o
regnade inget kul alls.
Men få väl hoppas att snön kommer tillbaka.
Ha nu en skön fredag så hörs vi igen............

2 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Varför kommer det aldrig någon med färdig mat till mej. Vad söta små tröjor. Kram Hoffmansdsing

Skaparglädje sa...

Det var de gulligaste små tröjor jag nånsin sett. Vilket pilljobb.
Roligt när man vinner något när man köper lotter.
Önskar dig en fin tredje advent.
Kram!