en salig blandning av garn o allt.

20 mars 2011

Ingen sol i sikte.......

Här är en liten häst som Jojos kompis Tilda har beställt.Det tog mer tid att sätta i hop den än att
virka den för att få allt på rätt plats,
och benen raka.
Kan tala om att Tilda blev glad då
gjorde det ju inget att det tog tid.
Fällen har inte Jojo legat på sen hon var lika liten
så hon passade på när lill tjejen låg o sussade.
I går vet jag inte vad solen tog vägen liten stund på
morgonen såg man den men inte sen.
Jag vill ha vår nu så jag får påta i landen.
Tre dagar denna veckan har vi haft två av kalvarna
i trädgården vet inte vad de letar efter.
I går morse satt jag i köket o drack mitt
kaffe då går dom förbi på gräsmattan utan för.
Bara ut och fösa in dom igen.
Dom är ju jätte söta men dom förstör ju
gräsmattan när de spritter o hoppar.
Nu har jag snart gjor klart mina grejor som legat
kommer att lägga ut dom snart.
Ha en skön söndag rätt om inte solen vill
visa sig.
Ha det gött tills vi hörs igen......

4 kommentarer:

sinneskatten sa...

Vad härligt att ligga på fällen och snusa på den lilla sötnosen.

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ja så duktig du är syster min..tänk om jag kunde virka lite då då...men tålamodet finns nog inte.....Va glad att de var kossorna ..bakom ladugården i dag fanns det nya spår efter svinen..

pussar och kramar

Skaparglädje sa...

Inget roligt när djuren springer runt i gräsmattan, de förstör så mycket.
Vilket pilljobb med hästen.
Kram!

Hoffmans Design sa...

Sicka två söt nosar. Vad gott ni åt sist.
Kram