en salig blandning av garn o allt.

6 jan. 2013

Här är det krångel oxå med bilderna...........

Denna söta tomte har min Yster köpt till mig hon tycker att
jag har för många redan men denna var så söte.
Tackar Yster.
Kolla in min härliga Orkide som den blommar
på 3 stänglar mysig denna har rosa vita blommor.
Jag har två till mindre men de är helvita.
Har jobbat onsdag torsdag denna veckan sen ledig
fredag då jag o Jojo bara myste o gjorde vad
som föll oss in.
Ja nu är det fulla veckor framöver så det är bara
att jobba på men det är ju mot ljusare tider.
Fast jag tycker nog vi kunde få lite snö igen det blir
finare o ljusare ute då.
Nu har jag stickat fem julgranskulor jätte roliga
så nu måste jag införskaffa boken så jag kan
göra flera.
Nu ska vi snart dra igång stickningen igen för
töserna har ju stannat av i sitt stickande
(eller hur Malin).
Idag ställde jag klockan för att komma upp i tid
men vaknade långt innan rätt gött.
Har ju sovit till tio elva nu när man varit ledig.
Får inte vara själv här Sixten sitter framför skärmen o ska
försöka ta allt som rör sig när jag skriver.
En riktig bus kisse är vad han är men
ack så goe.
Nu ska jag ta tag i tvätten en stund så man
blir av med den.
"Madde nu har jag gjort det"
Ha det nu så härligt mina kära
o goa vänner.
 

7 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Hej på dej! Guuud vilken söter tomte,sån skulle jag vilja ha fast platsen ej finns ,hihihi...Nä nu har mina gått i ide för denna gång:) går så fort till jul så..! Ha det gött med stickorna! Kram Gunilla

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Ljuvlig tomte!! Mina tog jag bort på nyårsdagen..men haft granen kvar..men den skall jag ta bort idag!
Håller med dej om lite snö..för här är såå grått och trist idag!!
Önskar dej en fortsatt mysig dag!
Kram Annika

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fin tomte. Ha en skön söndag. Många kramar Mimmi

Karin sa...

Hallå! Å vilka fina blommor du har i ditt fönster. Hörs snart igen, Karin

pepparkakshuset sa...

halloj!

vad trisst med bildkrångel:(( det verkar vara ganska många som har problem nu. ett tipps kan vara att byta till google krom, det ska visst funka bättre

ha det gott
ELLINOR

Christina sa...

Vilken söt tomte! Skönt med en slappardag då och då!
Ha det gott!
Kram
Christina

nattugglan sa...

hejsan o god fortsättning på -13.. Jisses så fin tomte!! och orkideerna va ju så fina!den vita är nog en annan sort än en "vanlig " orkidee.. såg den nu i en affär här.. o den va så full i blomm..skulle gärna ha köpt den.. men jag tror inte jag klarar av den.. har 3 vanliga brudorkideer som blommar just nu!Jag har oxå krångel med mina foton då jag ha skrivit et inlägg o vill ha med en bild..så är "allt borta"..men nu sist gick det då jag gick in en annan väg... men visst tröttnar man på skiten ..då inte nått fungerar. kram.