en salig blandning av garn o allt.

18 nov. 2012

Pyssel för hela slanten.

 Jojo ville så gärna pyssla det var bara att
 leta burkar med lock. Sen var det i alla
 pyssellådorna ja inte alla då.
Söta är dom o ska bli ännu sötare. Men det blir
senare i veckan. Helgen har varit full av energi ska
jag tala om.
I lördags morse gjorde jag en liten satts med
julköttbullar tog bara upp 4 kg denna gången.
O sen stekte jag o även i ugnen vilket
jag inte gjort tidigare, men kommer jag
att göra igen när det är stora satser.
Efter det drog jag i gång en bull deg o det gick´
som en dans lite öm här o där men
ja hade ju kul.
Sen kom yster o åt bullar hon hade varit
o tränat Chivas.
Sen var det dax att fixa middag en stor
älgfileé fick det bli o den var stor.
Till det ville Mattis ha klyftpotatis
så det var bara att skala o klyfta.
Sen på med olja o sist den underbara
kryddan persilade mums.
När vi ätit var det dax för Så mycket bättre.
Men kan tala om att jag missade en del
ja jag sovi mellan.
Idag har det blivit städning o tvättning
innan Jojo kom på pyssel.
Så nu tar jag min virknål igen o se om
det kan gå framåt.
Önskar er alla en underbar vecka.


10 kommentarer:

Lilla Källängen sa...

Ja vilken fin idé att använda sig av lock..fina blir dom! Du verkar ha haft en riktigt fullspäckad helg :-)Göra köttbullar i ugnen gör jag nästan jämt, tycker nästan att det är enklare än på spisen, går fortare i alla fall.
Ha nu en riktigt mysig söndagkväll
Vi väntar just nu på Solsidan klockan 20.00 :-)
Kram Anneli

Änglarna finns sa...

Vilken energi du haft!!
Var ingen dålig sats med köttbullar..men så gott att ha det gjort..även baket såklart!!
Önskar dej en fortsatt mysig söndag..och en härlig start på veckan!!
Kram Annika

Skaparglädje sa...

Full fart hos dig också ser jag, både med pyssel och matlagning.

Angående pepparkakspinnarna, så använder jag en vanlig pepparkaksdeg. Kavlar den ca 4 mm tjock och 15 cm lång. Pensla degplattan med ägg och strö på rikligt med pärlsocker. Skär degplattan i i ca 15cm breda stänger och fös isär dem med hjälp av kniven, så att det blir lite mellanrum mellan på bakplåtspappret.

Gunillasljusglimtar sa...

Mmm..låter gott med både köttisar o bullbak o pyssel.Ha en fin måndag vännen ♥ Gunilla

nattugglan sa...

Full fart på dej o de dina!!.. att ha fat under va ju skitens bra!! den sisat skrattde jag gott åt,, hihi.. Köttbullar i ugnen brukar jag oxå göra.. går ju som en dans ..då det sköter sej själv.. Och klyftpotatis gjorde jag igår..med skal på.. o det blev så gott.. krispigt el vad man ska säga!kram

nattugglan sa...

men jag skulle ju behöva läsa genom mitt skrivandes.. den sista bilden ska det va..o inget sisat..

Inger Marie sa...

Kjempeflott ide med lokket:)
Full fart hos deg...:)
Tusen takk for bursdaghilsen:))

Hoffmans Design sa...

Hej tidningen har kommit ut nu den säljs tom fredagen. Kram Hoffmansdesign

pepparkakshuset sa...

hejsan

vad kul att du har hittat till min blogg välkommen!

vad mysigt du har det här-med en massa energi hihi kul med pyssel me like
och många projekt:)) ska du ha storkalas till jul-tänkte eftersom du började med köttbullarna redan?
ha det gött
kram ELLINOR

Karin sa...

Hej! Vilken energi du har och kul att det snart är advent så man kan sätta igång på riktigt med allt juligt :) Trevli helg Karin