en salig blandning av garn o allt.

11 nov. 2012

Grattis Pappsen o alla pappor

 Snodde i hop en muffins.
 Nya påslakan fick jag utav min super goa vän
Gittan hon vet vad jag gillar hon är en
person som jag avgudar så härlig
o omtänksam. Vi har så roligt när vi pratar.
Ops här kom Sixten Junior o hoppade
in i bilden lille sötingen.
I går var det full fart här kan jag lova.
Fick ett ryck att baka bullar först.
Sen fixade ja o Mattis frysarna tog
någon timma men nu är det klart.
Lagade middag panerade älg skivor
med potatisgratäng.
De åt så dom inte kunde röra sig.
Sen blev det att baka kladdkaka o därefter
muffins. Sen var jag mör kan jag lova.
Så i dag vaknade jag halv elva o de andra
åt frukost när jag steg upp ja va trött.
I dag har det inte blivit så mycket kroppa stollen vill
inte som jag vill men jag tvingar den.
Räfsade upp mina lövhögar,
Sen var det stickning för hela slanten.
I går kväll fick mattis ont i sin fot
igen fattar inte. Han har jobbat 3 dagar
tycker det skulle bli bra nu.
Han ska jobba i morgon så får vi se hur det går.
Nu är det tv som lockar.
Ha en underbar vecka mina
goa vänner.

5 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Gokväll vännen!!
Låter som om du haft en mysig lördag!!
Men som du fixade och donade..förstår jag om du var "mör" idag..!!
Men du liksom jag..skam den som ger sig!!

Önskar dej en riktigt God Natt!!
Kram Annika

Hoffmans Design sa...

Hej tjejen.

Sick go katt är den din. Min dotter tjatar att vi skall skaffa katt men jag skulle vilja om vi inte reste så mycket. Men jag får väl ge mej snart annars så skulle hon ha en häst. Hmmmmmm .
Nu har jag fått ut handdukarna på bloggen om det e något som passar.
Må gott Kram Antonija Hoffman

Madeleine sa...

Att du orkar ;) Slit inte ut dig helt bara <3
Det blev riktigt gott, både maten, bullarna & muffinsarna :D
Hoppas du haft en bra vecka än så länge, och ha det fortsatt bra :)
Kram Madde

Black Iris sa...

Full rulle, ser jag... Men mysigt också med goa mackor och gullig misse..

Kram Maidi

katha´s kortmakeri sa...

Oj vad du hinner med!!!
Ha en fin kväll.
Kram Katha