en salig blandning av garn o allt.

7 okt. 2012

Det man inte hinner får man göra sen

 Mjukt härligt garn till pulsvärmare
och ett mysigt tyg.
 En massa olika band köptes också
billigt.
 En hel del knappar fick följa med också.
Detta garn ska bli pulsvärmare det var uppstickat
på mässan såg mycket kul ut.
Veckan har gått som vanligt ganska fort
man hinner knappt andas i bland.
Helgen har varit lugn har stickat o virkat lite
som vanligt ja jag vet.
Nu håller jag på med en lite kofta som virkas
i ett stycke riktigt roligt.
I veckan slog min Yster dotter i huvudet i
bagageluckan rejält Hon har haft värk sen dess,
var hos läkaren i torsdags o fick svar spännings
värk hm. I går fick hon åka in igen
då röntgade dom henne o det var
hjärnskakning hon hade.
Man undrar vad det är för diagnoser
en del ställer.
Idag har Matttis grävt stora hål för mina
klängrosor jag fick av en vän i byn.
Har alltid beundrat hennes vägg när den
blommat o nu ska den blomma här.
Nu får ni ha det så bra ska tillbaka
till min virkning.


6 kommentarer:

nattugglan sa...

ojoj vilka härliga garner..du får visa sen då du har nått klart!!Fina knappar..de med blommor va ju tjusiga..o spetsarna..åhhhh!!! Min systers pojke slog oxå huvudet i bakluckan på sin bil.. o det blev att sy 13 stygn!!..blödde som en gris..ha en bra söndag!

Skaparglädje sa...

Mysigt garn, och fina knappar och band. Stackars din syster...ibland undrar man hur läkare ställer sina diagnoser.
kram!

"Hemmet är min vrå" sa...

Du fixar ocg grejar, stickar och virkar, önskar jag också kunde. Ha en fin ny vecka. Kram Mimmi

Gunillasljusglimtar sa...

Hej vännen! Åhh vilka garner,ser ut som sånt jag köpt o stickat volangsjal utav? Du MÅSTE visa sen...Älskar ju att sticka pulsvärmare jag...ha det gott Kram Gunilla

Änglar & Hjärtan sa...

Härliga garner! Ser fram emot att se resultatet!

Tack för kommentaren inne hos mig igår om namnet! Och tack för lycka till önskningen!

Ha en underbar dag!
kram Alexandra

Carina sa...

Hej!
Vilken lycka att hitta så många söta spetsar och knapparna helt underbara.Tack,för din hälsning hos mig.