en salig blandning av garn o allt.

25 sep. 2012

Fler bilder

 Kolla denna lilla dockvagn så söt den är.
 Högt i tak var det o bara gamla grejor.
 Den gamla telefonen stod utanför toan o väntade.
 Detta hade jag inte tackat nej till
 Skogens symforni hette denna kanon goda
dessert mums.
Denna skönhet stod vid infarten med ljus i
växthuset på kärran o den var det blommor på
men bilden lite suddig.
Idag har Jojo varit hos tandläkaren o det
gick kanon bra som vanligt.
Sen fick hon följa med till jobbet en stund
hon är sällan med mig där så hon
tycker det är kul.
Sen var vi o fixade skor till henne o mat till
kaninen innan vi for hem.
Madde kom i kväll för hon är ledig i morgon
o ska med Mattis till jobbet.
Jojo vill vara hos sin moster o baka.
Susanne var här en runda o ville ha mönster
och garn. Hon hittade en stickad
klänning till Elise som hon ska göra i turkost
med svarta detaljer kanon snyggt.
Sen hittade hon en kofta till sig själv
o den ska hon ha i en grön nyans men det
hade jag inte hemma. Måste beställa så
hon kan börja med den snart.
Sen tog hon garn till ett par raggisar
till gubben hennes.
Få se nu om hon börjar på alla tre eller
hur hon gör.
Ska fota när hon är klar typ till jul
säger hon.
Tusen Tack Malin för din hutt leverans
nä nä det är bara alovera vi ska dricka.
Nu ska jag tillbaka till mina fem stickor men
ni får ha det så kanon det bara går.

6 kommentarer:

Anna sa...

Åh, en sådan dockvagn hade jag för många, många år sedan! Jag höll då på mycket med torkade blomster-arrangemang och minns att jag fllde den med torkade rosor m.m. Men så hade jag den i SÅ många år att jag till slut blev trött på den och gjorde mig av med den...Varför undrar jag nu när jag ser modellen igen!?
Kram Anna

Malin sa...

Hallon!

Phu, de var mycket läsning här..Har ju inte varit inne på en stund.. Tack för dina fina komplimanger och hjälpen med mitt sticke.. Hoppas det smakade i morse! Nu tar vi ett glas i hop varje morgon! Skål!! för ett friskare & piggare liv utan slagg :-)
Sror kram på dig

Gunilla sa...

Å en liten nostalgitripp av bilder ....en sån svart telefon hade vi hemma när jag var liten , men vi kunde bara ringa på den till min farmor som bodde i huset bredvid ,och hon hade en likadan som hon använde när hon ringde till oss /Kram

Änglarum sa...

smaskig efterrätt! ha en fin vecka! kram Jessica

Skaparglädje sa...

Så fina gamla saker. Och efterrätten smakade nog himmelskt, ser så gott ut.
Och mönster och garn har du delat ut, ska bli roligt att få se färdigt resultat senare.
Kram!

Änglar & Hjärtan sa...

En sån vagn har jag i litet format :) jättefin!

Smaskig efterrätt! Så himla fint växthus, kul m massa gamla saker!

Idag är det fredag! Ha en underbar helg!

Kram Alexandra