en salig blandning av garn o allt.

28 aug. 2012

Virrat bort mig igen typiskt....

Kolla in Pappas Diadembuske.

Den var översållad med blommor min är så gott
som redan torr o borta. Har inte riktigt
hunnit med denna helgen.
I fredags var vi i växjö o provade ut
glasögon ja o mossan o Yster var
med som smakråd. Men jag
var ganska snabb på att bestämma bågar.
Så nu får vi vänta några veckor innan
de kommer. Sen var vi o shoppade lite av
varje det var ganska mycket på rea.
I lördags var vi med Yster på hund tävlingar
Jojo hade med sig Ella o dom hade inte
tråkigt kan jag lova.
Sen var det hem med hundarna och ner
till Värnamo dagarna o åta gott.
De andra åt tai och jag gillar ju den
stekta strömmingen med potatismos.
Visst var jag lite sugen på älgkebaben
o även vildsvinskebaben men
det tar vi nästa år.
Sen skulle tjejorna ha varsin stor slash
o det fick jag hälla upp för det var
fullt av getingar runt.
Sen gick vi en sväng till o strosade.
Sen skulle dom äta igen o då
skulle det vara churros Ella med
socker o Jojo med
sylt o grädde.
Ja o Yster tog med mjukglass.
Sen kan jag lova att vi var mätta.
Mycket folk var det ut o höll uppe ganska länge.
Så söndagen var jag i trädgården på fm
sen vid två var inte min kropp med
mig så jag fick inta sängläge.
Den är fortfarande inte med mej
värker ut i fingertopparna.
Men det är bara att kämpa vidare
det är väl ett skov jag gått in i så det
återgår väl snart igen.
Nu ska Jojo ha datan en lite stund innan
hon ska sova.
Ha det gott mina vänner.
O kul Malin att träffa dig igen
pigg o kry.

4 kommentarer:

lotta sa...

Vilken fantastisk färg på blomman!! Tur att ni inte blev getingstuckna! Ha en fin onsdag! Kram Lotta

Skaparglädje sa...

Jag har också köpt nya glasögon jag hämtade dem hos optikern i Växjö i går.
Roligt att du vill vara med i min utlottning.
Kram!

Pysselfarmor sa...

Hoppas värken gett med sig!

Vilken härlig blå färg!

Malin sa...

Men tack vännen!

Tyvärr kan jag inte riktigt säga det samma.. stackare! Du kunde ju knappt röra dig!!! Hoppas du snart slipper värken! Tänker på dig!

Hojta om du behöver hjälp med något,jag menar det!

Stor pigga på dig kram!!