en salig blandning av garn o allt.

13 juli 2012

O regnet det bara öser ner........eller

 Dessa gulliga makörer o virknål köpte jag
av Magdalena med bloggen Virkaholic.
Ha ni inte kollat in hennes webbshop så tycker
jag ni ska göra detta. Oj jag glöde ju
fota den fantastiska varvräknaren kommer.
 Här kommer den söta små djurs boken som jag vann
av Kerstin med bloggen där framme i Ölserud.
Tusen Tack !
Provade att fota inni en tobaksplanta bara för
att.
Idag har vi tvättat o stekt en massa biffar
röjt runt lite. Jojo har suttit vid
datorn o tv för det är ingen värme ute.
Tog o stickade klart tröjan ska bara
sy i hop den tar det i morgon.
Fick ett ryck o rensa hängrännorna på
altanen o då tog jag lite till o det var
en del mossa fick en skottkärra
full (stora modellen).
Få se om jag ska hänga på stegen i
morgon med ja om det håller
uppe någon gång så ska jag
se till att måla klart balkongen någon gång.
Har stickat en stund på min egen kofta
men läste ju fel så det var bara att
dra upp ca 20 cm o börja om igen.
Alltid lika roligt !
Ha en goe natt o håll tummarna för att
vi får se strålarna mer i morgon !

8 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Önskar dej detsamma...vännen!!
Kram Annika

Pysselfarmor sa...

En så fin pippitröja du har gjort! Undrar vad det där nästa "lilla-projektet" du har börjat på ska bli?

Sådana där gamla nycklar du visar har jag en väldans hög här på gården i norr, men de kan jag inte skiljas ifrån för jag vet precis vilket hus respektive nyckel har varit till. Det har funnits många fler hus på gården, men ett har brunnit ner och tre har jag rivit. Det går liksom inte att underhålla alla hus...tidskrävande och dyrt blir det.

Nu har jag läst Björn Löfströms bok - oj så många "figurer" jag kände igen! Det var litet "felplacerade" såsom en författare har rätt att göra, men jag kände igen dem ändå ;-)

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron...tack för det tipset om hennes blogg...jättefina markörer o annat..Nu fick jag lust att sticka oxå:))...ha en bra dag vännen
..kram Gunilla

Evas Pyssel sa...

Vilken underbar Pippitröja !! Ovanligt med virkad sådan. Jag hade sjå med min stickade så jag nästan blev trött på den.
Skynda dig till Rosengården. Det är hög tid. Du kan köpa hela härligheten om du vill....till salu.
Ha det gott ! //Eva

Black Iris sa...

Jadu, man kan undra hur mycket vatten det finns där uppe.. Här springer vi ut och in mellan skurarna så vi i alla fall får något gjort i trädgården..
Hoppas solen kommer på riktigt snart..

Kram Maidi

Lilla Källängen sa...

Japp vatten finns det gott om nu och mer verkar det bli..Det positiva är väl att man får lite pyssel gjort, även sånt som har varit liggande ett tag:-)
Ha en fin kväll
Kram Anneli

Hoffmans Design sa...

Du skall se att du kan hänga på balkongen. det kommer att bli kanon väder det e det här hemma men vad det blåser. Lram Hoffmansdesign

Marita Johansson sa...

Hejsan

Kul att du vill vara med på min BloggCandy

Kraaam