en salig blandning av garn o allt.

17 mars 2012

Nu blomstrar det..

Har skolat om mina tomater o pelagoner
o några fuccior. Men hade inte jord hemma så det räkte därför fick det bli ett litet gäng i varje kruka så länge.
Detta ska bli en sjal, just nu har jag väl
480 maskor så lite tid tar det.
Va ni är gulliga som saknade mig känns mycket bra.
Ja inte är det kul när sånt händer o man inte vet
varför. Men det löste ju sig i alla fall.
I dag har det bara varit lite tvätt o en sväng
till Yster hon klippte sonen o mig.
Bra att ha en frissa i släckten fast hon inte
är utbildad.
Det har varit en lite slappar dag har gått
runt lite o kollat landen vad som är på gång.
O det kommer lite av varje.
Hoppas att det blir lite varmare i morgon
vore gött o sitta ute o dricka kaffe igen.
Ha nu en mys pysig lördags kväll
mina goa vänner............

11 kommentarer:

Bittan sa...

Halloj !
Hoppas allt är bra igen, nu ska jag läsa i kapp och hinner äntligen kommentera,
Ett tips :gå in på http://blogbackupr.com/
och gör en backup i fall det skulle upprepa sig med bloggen.
Må så gott.

Kram Bittan

Evelina sa...

OJ, vad stora dina plantor har blivit.. Mina har bara precisbörjat titta fram.. :)
Hoppas vi får en fin solig dag i morgon, jag längtar efter en dag i trädgården.
Må så gott, kram Evelina

Gunillasljusglimtar sa...

Oj oj jag har inte fått mina så än minsann..Ska plantera i veckan nu tänkte jag! Ha det gott själv ♥ Gunilla

Fröken Tindra sa...

Oh, har du så gröna fingrar?! VAd roligt. Duktiga du. Jag och fröer som inte skall ut på friland är ingen bra kombo.
Skall bli spännande att se din sjal när den är klar!
Att få bloggen kapad låter inte kul alls! Läskigt! Tur att du kunde få tillbaka den.
Kram!

Hoffmans Design sa...

Oj vad du har planterat jag har inte ens funderat på det.
Schalen kommer bli underbar tar det lång tid att stick ett varv jag vet min virkade kofta tog ett vara 2 timmar att komma runt.
Kram Hoffmansdesign

Anna sa...

Härligt med lite små sådder!
Jag är inte så bra på korsord, men jag lyckades lösa de ord som handlade om mig:)
Tack för din ängelkommentar! Ängel 1 leder stort nu!
Kram Anna

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilka fina plantor ! - Själv har jag inte börjat än, men vi har ju vårvinter fotfarande så jag hinner nog ;)
- Va härlig sjalen ser ut att bli, snyggt garn var det också !
Ha en skön söndagskväll !
Kram Anneli

Skaparglädje sa...

Dina plantor har tagit sig bra. De ser jättefina ut. Jag ska också börja att skola om mina. Men först måste jag bli klar med ommöbleringen av de rum vi påbörjat.
Ha en bra vecka!
Kram!

katha´s kortmakeri sa...

Så fina din plantor har blivit alla redan. Duktiga du!
Ha en fin dag.
Kram Katha

Black Iris sa...

Beundrar dig för att du har tålamod att hålla på med så mycket plantor.
Fast hade jag haft plats så kanske..

Maidi

Gunilla sa...

Så skönt att du är lite bättre inget kul att va sjuk när vi har så här härligt väder,
Så fin din sjal blev Hoppas du får en härlig helg /Kram