en salig blandning av garn o allt.

17 feb. 2012

Gött fredag..............

Garnet räcker inte till koftan så jag var inne hos
Astrids garnshop i går.
Men oturen var med mig detta garn var helt slut
och hon har inte mer det var egen tillverkning.
Men hon föreslog detta lingarn o färgen är
ju kanon till men härvan var inte billig.
Nu har mina böcker kommit kanon skoj har bläddrat
lite fram o tillbaka i dag.
I går var vi i jkpg o pappa fick besked på att han
ska operera bort tumören i näsan.
Det blir i Linköping där de har experter.
Så nu hoppas vi att det kommer att ske snabbt.
Vilket kanon väder det har varit i dag.
Tog en sväng med Selma sen stod jag vid
ladugården o lapade sol en stund.
Tro det eller ej men det var varmt att stå
så i lä. O jag har fått mitt paket som
jag beställde från Mariette med bloggen
Liljor och Tulpaner men det får ni
se i morgon var det var.
Idag har det varit en ganska lugn dag
skönt det i bland.
Imorgon ska jag nog ta o baka
lite bullar o steka köttbullar tror ja om
inget annat dyker upp.
Ha en mysig fredag nu o var snälla
mot varandra............

4 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Åhh jag tror det är samma färg som jag har i lövet på vårsidan!! Ljuvlig färg det där!

Hoppas din pappa blir kallad snart...det är skönt att liksom "stöka bort" sådant.

Sticka småvarmt och hennes andra bok Sticka mera småvarmt är suveräna. Har inte stickat mycket ur dem...jag lägger nog mera böckerna på hög nu när jag har råd att köpa dem. När pensionen kommer senare då blir det litet "knapert"...ha en underbar fredagkväll du också!

Evelina sa...

Hej!
Tack för alla dina fina hälsningar inne hos mig.. Hoppas din pappa snart blir bra igen, inget roligt med en massa elände.. :/
Du undrade om jag kommer har Emakeriet öppet något framöver.. Tanken är att jag ska ha öppet söndagen innan påsk, tror att det är den förste april, men jag har inte skrivit ut det på butiksbloggen ännu. Jag ville väta och se om det var möjligt för mig att hinna tillverka tillräckligt med saker, det är lite skillnad nu när jag jobbar heltid mot innan när jag var mammaledig. ;)
Må så gott!
Kram på dig!
Evelina

Vita Novum sa...

Vilka fina väskor, och vilken mysig blogg! Ska läsa vidare nu. :)

Kram Karin

Skogslyckan sa...

Tack för dina fina ord om min dukning. Vilken snillrik pryl du införskaffat. Jag beundrar alla som kan sticka och virka...
Hoppas solen lyser på dig också och ha en fortsatt fin helg!
Kram Pia