en salig blandning av garn o allt.

10 feb. 2012

En liten liten bebis................

Nu blev det bråttom min jobbarkompis
blev pappa för första gången i onsdags kväll.
En liten kille på 2,5 kg men så liten o smal o så söt.
Så jag fick bråttom med mössan. O liten ska den ju var
men hittade ett mönster för prematurbarn som kommer
att passa hoppas jag.
Koftan var klar innan eller koftorna. Gjorde en
killkofta o en tjejkofta. Så nu får grannen
tjejkoftan.
Tack för alla hälsningar till mamma o moster.
Tillvaron är upp o ner igen vet varken
ut eller in det här med pappa.
Inga nya besked vi får inte komma
förrän nästa vecka nu denna väntan.
Tur jag har er o Yster o några fler.
Idag är sonen hemma så vi
har suttit o pratat lite.
Nu skulle han upp till andra huset
o styrketräna lite.
Jag håller på med mina arbeten och
har nya i skallen vil bara
börja men måste hi mej lite.
Ha en skön o mysig fredag nu
mina goa vänner................

9 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Gulliga små babykläder.
Kram!

Änglarna finns sa...

Duktig du är på att sticka!! Såå gulligt!!
Ja du..denna väntan..kan ta knäcken på vem som helst!!
Hoppas att han snart får svar!!
Önskar dej en fortsatt mysig fredag!! Kram Annika

Rosenvante sa...

Vilken lite en som kom och tur att det fanns beskrivningar till så små också. :)
Så tråkigt att ni bara får vänta och vänta, man vill ju ha klara besked med en gång så man vet vad man har att rätta sig efter.
Ha nu en fin fredagskväll.
Kram

Gunilla sa...

Å så söta små kläder, visst är det kul att sticka barnkläder Hoppas du får en härlig helg/kram

Mariette sa...

Vad duktig du är!
Jag har inget tålamod med handarbete, det har däremot andra i familjen!

Väskorna finns i butiken, de har bara inte kommit till nätbutiken ännu..

Ha en fin helg!

Kram Mariette

Pysselfarmor sa...

å så fina små små saker!! Oj oj det var inte mycket den lille parveln vägde.

Håller tummarna att allt ordnar upp sig för dig/er. Mången kram!

Hoffmans Design sa...

Så gullig den blev och det e så roligt att skicka till små för det går så fort. Hoppas verkligen att det går bra med pappan.
Kram Antonija

Änglarum sa...

Hej! nä men gud så sött,till ett litet gossebarn! ha en fin kväll! kram kram Jessica

Här är gudagott att vara ! sa...

Hallå där !
- Kul att du ville vara med på min utlottning !
Ser att du är en väldigt kreativ kvinna, som stickar och virkar på löpande band !
Den lilla killen som ska få den fina koftan och mössan är lyckligt lottad!
Förr stickade jag jämt, men nu blir det inte så ofta för jag har så mycket värk i mina händer :(
- Har kikat runt i din mysiga blogg och sett att du också gillar pelargoner. - Nu är det snart dags att väcka upp dom raringarna ;) !
Kram Anneli