en salig blandning av garn o allt.

1 mars 2011

Lite smått o gott !!!!!

Denna lilla mus har flyttat hem
till Ella hon ville så gärna ha den.
Så jag hoppas att hon tar väl hand om den nu.Prövade nya muffins mmmm
Banan o persika i smeten o enkla att göra. O när jag änndå fått upp ångan så tog ja sockerkakor en brun o en vit med potatismjöl helt okey. O dotterns bruna bröd förståss. Är hemma o ta hand om Jojo hon ligger i feber o huvudvärk inget kul alls för henne. Hon sover det mesta så det ska gå över fort säger hon. Ja sitter i sängen hos henne o gör tråkiga saker som att fästa alla trådar gö trist. Men Jojos kompis Tilda har ju väntat i en evighet på hästen jag gjort så i dag måste jag få ihop den. Sen har jag en massa som jag stickat men inte sytt ihop ännu så det får väl bli det också. Syster yster vill att jag ska göra en sjal till henne o hon skickade över vad det var hu sa jag, inte lätt men vadå man får väl ta lite utmaningar här i livet, klarar jag det så gör jag annars, blir det väl en hög med garn bara. Nu ska jag fixa lite mat till lill hönan se om hon kan äta lite idag. Ni får ha det så gött tills vi hörs........

5 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Jag vet hur du har det. Båda låg hemma vecka 4 tur för vecka 7 var vi i Sälen. Håller med dej att jag får hålla i den grabben.
Må gott Kram

Skaparglädje sa...

Goda bakverk bu bakat.
Trist med sjuka barn, men hon har ju rätt. lika bra att sova så man blir bra någon gång.
Lycka Till med sjalen och alla tråkiga trådar som ska fästas.
Kram!

Bittan sa...

haha inte varje dag man gör nån salig....
du e rolig du :-) tack tack.
idag finns det faktiskt hopp, strålande sol och fågelkvitter nu ska vi bara bli av med all snö med.

Oj vad du har bakat, såg smarrigtnut.
ha en fin dag.

Kram Bittan

UlricaA sa...

Gott! Mys med lilltösen! Kram!

Evelina sa...

Vilken söt lite mus du virkat! Hoppas Jojo är på benen igen nu! :)

Go fredagskväll på er! Kram Evelina